MOTOR: 2-takt.
Ant. Sylindere: 2 (Rekke).
Borring x slag: 76x76.
Sylindervolum: 692 ccm
Effekt: 20 hk v/3500 omdr./min.
Dreiemoment: 5,8 mkg v/2300 omdr./min.
Kompresjon: 5,7:1
Forgasser: 1 fall forgasser, Solex 26 BFL
Ventiler: Ventil-løs.
Veivaksellager: 3x2
Kjøling: Thermosyphon kjøling, 8 liter vann.
Smøring: 2-takts blanding, 1:25
Batteri: 6V 60Ah (i motorrom)
Dynamo: Dynastart 90W
DRIVVERK: Framhjulsdrift.
Motor- og girkasseenheter bygget sammen og plassert bak framaksel.
Clutch: Flerlamell i olje.
Giroverføring: Paraplyhåndtak på dashbord.
Girkasse: 3-trinns og revers. Avsperrbart frihjul
Synkronisering: Uten.
Utveksling: 1.- 3,17
2.- 1,69
3.- 1,00
Utveksling og overføring
Motor/girkasse: 2:1 (dobbeltkjede i olje)
Totalutveksling: 3,05
KAROSSERI / RAMME: Stigeprofil-ramme.
(Sammenliggende u-profil, i bilens lengderetning) trekarosseri trekt med kunstlær (pegamoid).
Forhjulsoppheng: Uavhengig opphengt med dobbel bladfjær.
Bakhjulsoppheng: Uavhengig opphengt med dobbel bladfjær.
Styring: Snekke.
Fotbrems: Mekaniske på alle 4 hjul, tromler: Ø 210mm.
Håndbrems: Mekaniske, bakhjul.
Smøring: Sentralsmøring.
GENERELLE DATA:
Akselavstand: 2610mm
Sporvidde foran/bak: 1100/1100mm.(1100/1220mm M.kl)
LxBxH: 3895x1480x1500mm(3750x1450x1465mm)
Felger: Tallerkenfelger. (eller eikefelger M.kl)
Dekk: 4,00-19 eller 4,50-19
Venderadie: 12 m
Vekt: 750 kg
Nyttelast: 350 kg
Toppfart: 85 km/t
Drivstofforbruk/100 km: 7 liter (blandet)
Drivstofftank: 28 liter (i motorrom)
PRISER: Limousine 2 dørs: 2500,- RM (1934/35)
Cabrio Coach: 2600,- RM (1934/35)
ANTALL PRODUSERT: CA. 7.000
KILDE: Deutshe Autos 1920-1945, av Wernwe Oswald.