I April 1932 kom F1’s avløser, og den ble da kalt F2 med tilnavnet Meisterklasse 601. Denne bilen hadde samme motor på 584 ccm som forgjengeren, men den hadde vokst betraktelig. Den hadde lengre akselavstand, var lengre, bredere og høyere, men hadde samme sporvidde. Karosseriet hadde fått nye moderne linjer, men den gamle motoren på 15 hk led under den økte vekten. På sommeren 1933 kom avløseren i form av DKW F2 Reichklasse, som på tross av å ha samme kubikkantall hadde fått 18 sårt tiltrengte hk. Effektøkningen på 3 hk, fikk man gjennom å gå vekk fra ”nese stemplene” og over til et 3 kanals vendespylingssystem og høynet kompresjon. Denne modellen var i produksjon fram til 1935, hvor den ble avløst av DKW F5 Reichklasse.

DKW F2 Meisterklasse 701 kom samtidig med Reichklasse, men nyhetene her var om mulig enda bedre! Meisterklasse hadde nemlig fått en større og kvadratisk motor, med borring og slag på 76x76mm, som ga 662ccm. Effekten gikk naturligvis opp, og var nå på hele 20 hk. Dette var nok til å gi bilen en toppfart på opp mot 90 km/t, mot tidligere 75 km/t. Meisterklasse var i tillegg bedre utstyrt enn Reichklasse.

MOTOR: 2-takt.
Ant. Sylindere: 2 (Rekke).
Borring x slag: 74 x 68.
Sylindervolum: 584 ccm. (692 ccm M.kl.)
Effekt: 15 hk v/3500 omdr./min. (18 hk R.kl. /20 hk m.kl.)
Dreiemoment:                                               -
Kompresjon: 5,5:1. (5,7:1 R.kl/M.kl)
Forgasser: 1 fall forgasser, Solex FH 26. (Solex 26 BFL M.kl)
Ventiler: Ventil-løs.
Veivaksellager: 5 (3x2 M.kl)
Kjøling: Thermosyphon kjøling, 6liter vann (8 liter vann R.kl./M.kl).
Smøring: 2-takts blanding, 1:25
Batteri: 6V 45Ah (i motorrom) (6V 60Ah – M.kl.)
Dynamo: Dynastart 90W
(DKW Reichklasse og Meisterklasse i parantes)
DRIVVERK: Framhjulsdrift.
Motor- og girkasseenheter bygget sammen og plassert bak framaksel.
Clutch: Flerlamell i olje.
Giroverføring: Paraplyhåndtak på dashbord.
Girkasse: 3 trinns og revers. (Avsperrbart frihjul M.kl.)
Synkronisering: Uten.
Utveksling: 1.- 3,17 /   2.- 1,69 /    3.- 1,00
Utveksling og overføring
Motor/girkasse: 2:1 (dobbeltkjede i olje)
Totalutveksling: 3,26 (3,05 M.kl)
KAROSSERI / RAMME: Stigeprofil-ramme.
(Sammenliggende u-profil, i bilens lengderetning) trekarosseri trekt med kunstlær (pegamoid).
Forhjulsoppheng: Uavhengig opphengt med dobbel bladfjær.
Bakhjulsoppheng: Uavhengig opphengt med dobbel bladfjær.
Styring: Snekke.
Fotbrems: Mekaniske på alle 4 hjul, tromler: Ø 210mm.
Håndbrems: Mekaniske, bakhjul.
Smøring: Smørenipler.

GENERELLE DATA:                       
Akselavstand: 2610mm
Sporvidde foran/bak: 1100/1100mm.(1100/1220mm M.kl)
LxBxH: 3895x1480x1500mm(3750x1450x1465mm)
Felger: Tallerkenfelger. (eller eikefelger M.kl)
Dekk: 4,00-19 eller 4,50-19
Venderadie: 12 m
Vekt:
Meisterklasse 601                690 kg
Reichklasse                          690 kg
Meisterklasse 701                750 kg (2-seter 700 kg)
Nyttelast:  
Meisterklasse 601:              320 kg
R.kl og M.kl 701:                   350 kg

Toppfart: 75 km/t (80 km/t R.kl./ 85-90 km/t M.kl.)
Drivstofforbruk/100 km: 8 liter (blandet) (7 liter blandet R.kl./M.kl)
Drivstofftank: 28 liter (i motorrom)

PRISER:
Cabriolet 2 seter:                   2495,- RM (1933)
Limousine 2 dørs:                  2495,- RM (1933)
R.kl. Limousine 2 dørs:          1865,- RM (1933/35)
R.kl.  Cabrio Limousine:        1990,- RM (1933/35)
M.kl. Cabrio Limousine:         2495,- RM (1933/34)
M.kl. Cabriolet 2 seter:           2250,- RM (1933/34)

ANTALL PRODUSERT: CA. 17.000

KILDE: Deutshe Autos 1920-1945, av Wernwe Oswald.

Bilde: DKW F2, 1933 2-seter Cabrio.